Thursday, April 21, 2011

أول بوست فى المدونة

السلام عليكم

عمرى ما كنت من الناس اللى بيعملوا الف حساب للوقت وبيخاف اوى انه يضيع وقته فى نشاط غير انتاجى

بس بصراحة

انا مش مستعد اقعد ساعتين ادور على اسم للمدونة ومش لاقى
عشان كده قررت اتبع القواعد المعترف بها فى اختيار اسم للمدونة

يفضل الاسم ميكونش طويل أوى
تمام مفيش مشاكل

يفضل ان الاسم يكون هو نفسه العنوان الالكترونى للمدونة
تمام

يفضل ان الاسم يعبر عن المدونة
دى المشكلة

انك تلاقى اسم معبر والاهم انه يكون متاح
عشان كده قررت انى اكون ابسط فى طريقة تفكيرى

انا حعمل مدونة
ولما اقول لحد شفت اللى كتبته امبارح ويرد عليا : كتبته فين
حقوله على "المدونة" فبالتالى المدونة هو الاسم الاسهل "وبصراحة الأغلس" اللى اقدر اشير بيه لمدونتى

وبما ان دى اول بوست ليا وبقالى ساعتين بدور على اسم فبكتفى حاليا بهذا القدر من المعلومات القيمة اللى اديتهالك واشوفك فى تانى بوست ده فى حالة انك ملعنتش المدونة على اللى عامل المدونة

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته :)

1 comment:

  1. و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته

    مقدمة عبقرية
    :D :D

    مش مهم الاسم على قد ما المضمون مهم جدا
    و على فكرة قدام هتقدر تقرر الاسم يكون ايه

    في ناس ممكن تعمل اسم جامد جدا و تدخل المدونة نفسك تتسد
    و في العكس

    انا برضه الاسم اخد معايا وقت علشان كنت فاكرة انه مينفعش يتغير بعد كده
    بس اتضحلي في الآخر انه بيتغير و اللينك كمان بيتغير
    ^__^

    منتظرين نشوف البوستات و التدوينات في "المدونة" بتاعتك
    :)

    ReplyDelete